Ambassadeurs

Nienke Oosterhuis

In augustus 2023 portretteerden wij Nienke Oosterhuis.

Nienke was niet alleen heel open en liefdevol, maar ook zeer betrokken bij onze stichting. Enkele weken later kwam ze bij ons terug met een prachtig plan. Samen met enkele sportieve vrienden had ze een idee ontwikkeld om Stichting Levensportret te ondersteunen. Zo werd "Sporten voor Nienke" geboren, een initiatief waarbij sportevenementen worden georganiseerd waarvan alle opbrengsten naar onze stichting gaan. Een prachtige manier om Nienke's geest levend te houden en tegelijkertijd zoveel mogelijk gezinnen, zoals die van Nienke, te kunnen helpen met een prachtig levensportret.

Sindsdien zijn er al talloze sportevenementen georganiseerd, met als hoogtepunt een weekend vol clinics zwemtechniek, georganiseerd door MSV Zeemacht, waar Nienke als stralend middelpunt nog bij kon zijn. Tot nu toe is er al meer dan €15.000 opgehaald voor de stichting, en blijven er nieuwe evenementen bijkomen. Dankzij de inzet van de vele toppers die deze evenementen organiseren en natuurlijk de gulle donateurs, zijn er in naam van Nienke nu al meer dan 30 levensportretten gerealiseerd. Wij zijn haar en alle lieve mensen om haar heen eeuwig dankbaar voor hun onuitputtelijke steun en toewijding.

Liam Hoenderdos

In oktober 2023 portretteerden wij Liam Hoenderdos.

Ondanks dat hij officieel nog een jongen was, droeg hij de wijsheid van een oude ziel. Zijn vermogen om deze wijsheid in prachtige woorden te vatten, deed ons bijna schuldig voelen dat we die niet met de wereld konden delen.

Het kwam dan ook niet als een verrassing toen hij bij het afscheid vertelde dat hij aan een boek werkte, Oración. Zijn levensverhaal, opgehangen aan de vijf elementen van het taoïsme en verweven met zijn favoriete Griekse mythen en sagen die hem altijd steun hadden geboden.

Enkele weken voor zijn overlijden werd Oración uitgebracht en is nu zowel online als in de boekhandel verkrijgbaar. Het was Liams wens de opbrengsten te doneren aan Stichting Levensportret en Xenia Hospice. Een grotere eer dan deze steun kunnen we ons niet voorstellen.